FAQ

Pytanie: Jak utworzyć serwer?

  • Odpowiedź: Aby utworzyć serwer należy najpierw założyć konto w Craftserve.pl. Po rejestracji i aktywacji swojego konta poprzez pocztę e-mail możesz przejść do podstrony Oferta i zamówić interesujący Cię serwer klikając odnośnik Zamów pod odpowiednim rodzajem serwera. W następnym kroku zostaniesz spytany o nazwę serwera. Na koniec wyświetli się strona Twojego nowo utworzonego serwera, która będzie wygaszona do czasu aż opłacisz serwer. Po przejściu do strony opłat będziesz mógł opłacić swój serwer wszystkimi dostępnymi metodami, czyli SMS, Paypal, Dotpay lub zwykły przelew bankowy. Gdy odbierzemy wpłatę za Twój serwer, zostanie on uruchomiony automatycznie. Dane do serwera są wysyłane na adres e-mail podany podczas rejestracji.

Pytanie: Kiedy mogę się spodziewać uruchomienia mojego serwera?

  • Odpowiedź: W przypadku opłat poprzez SMS, PayPal lub Dotpay pieniądze od razu znajdują się u nas, dzięki czemu nasz system automatycznie utworzy, bądź odnowi Twój serwer. Gdy użytkownik zapłaci poprzez przelew bankowy serwer uruchamiamy, gdy pieniądze zostaną zaksięgowane na naszym koncie.

Pytanie: Jak mogę zapłacić za serwer?

  • Odpowiedź: Możliwości zapłaty za serwer istnieje wiele.
    • SMS - po wysłaniu SMS-a na odpowiedni numer, który znajdziesz na stronie płatności swojego serwera, otrzymasz SMS-em kod, który następnie należy wpisać na stronie. Doładuje on Twój serwer o odpowiednią kwotę, która jest podana również na stronie płatności Twojego serwera. Przy wpisywaniu kodu SMS możesz również wpisać komentarz, np. swój nick jeśli doładowujesz serwer przyjaciela, tak aby mógł on wiedzieć kto dołożył się na opłatę serwera.
    • PayPal - po podaniu kwoty płatności i komentarza (np. swój nick jeśli doładowujesz serwer przyjaciela, tak aby mógł on wiedzieć kto dołożył się na opłatę serwera) i zatwierdzenia chęci opłaty przyciskiem Przejdź do PayPal zostaniesz przekierowany na stronę PayPala, na której transakcja zostanie przeprowadzona dalej.
    • Dotpay - po podaniu kwoty płatności i komentarza (np. swój nick jeśli doładowujesz serwer przyjaciela, tak aby mógł on wiedzieć kto dołożył się na opłatę serwera) i zatwierdzenia chęci opłaty przyciskiem Przejdź do Dotpay zostaniesz przekierowany na stronę Dotpaya, na której transakcja zostanie przeprowadzona dalej.
    • Przelew bankowy - aby uzyskać dane do przelewu bankowego należy przejść do sekcji Przelew na stronie płatności serwera. Zostanie wyświetlone okienko z dokładnymi danymi, jakimi należy wypełnić formularz przelewu. Należy pamiętać o przepisaniu prawidłowego numeru konta oraz tytułu przelewu.
      W przypadku, gdy po zaksięgowaniu płatności zauważysz, że podałeś zły tytuł przelewu należy natychmiastowo skontaktować się z nami na e-mail support@craftserve.pl i przedstawić zaistniałą sytuację. Należy również załączyć w wiadomości potwierdzenie wykonania przelewu (w wersji PDF lub skan).
      Wysłane przez Ciebie pieniądze powinny znaleźć się na naszym koncie w przeciągu od 1 do 3 dni roboczych. Jeśli po 3 dniach roboczych płatność nadal nie znajduje się na koncie Twojego serwera należy niezwłocznie powiadomić nas o tym fakcie i wysłać wiadomość e-mailową na adres support@craftserve.pl załączając potwierdzenie przelewu (w wersji PDF lub skan).
      Przelew może być wykonany zarówno poprzez serwis internetowy Twojego banku lub poprzez wpłatę w oddziale banku. Przelewy są sprawdzane kilka razy dziennie. Gdy pieniądze zostaną wykryte na naszym koncie wtedy serwer zostanie automatycznie utworzony przez system, a dane do niego wysłane na adres e-mail podany podczas rejestracji.
    • Przelew na Poczcie Polskiej - aby uzyskać dane do przelewu pocztowego należy przejść do sekcji Przelew na stronie płatności serwera. Zostanie wyświetlone okienko z dokładnymi danymi, jakimi należy wypełnić druczek na poczcie. Należy pamiętać o podaniu prawidłowego numeru konta oraz tytułu przelewu.
      W przypadku gdy po zaksięgowaniu płatności zauważysz, że podałeś zły tytuł przelewu należy natychmiastowo skontaktować się z nami na e-mail support@craftserve.pl i przedstawić zaistniałą sytuację. Należy również załączyć w wiadomości potwierdzenie wykonania przelewu (skan, zdjęcie lub Twoje dane znajdujące się na blankiecie w formie tekstowej). Wysłane przez Ciebie pieniądze powinny znaleźć się na naszym koncie w przeciągu od 5 do 10 dni roboczych. Jeśli po 10 dniach roboczych płatność nadal nie znajduje się na koncie Twojego serwera należy niezwłocznie powiadomić nas o tym fakcie i wysłać wiadomość e-mailową na adres support@craftserve.pl załączając potwierdzenie przelewu (skan, zdjęcie lub Twoje dane znajdujące się na blankiecie w formie tekstowej). Zlecenie przekazania środków pieniężnych na określony rachunek bankowy można dokonać w każdej placówce pocztowej - zgodnie z Regulaminem świadczenia usługi przyjmowania wpłat "standard" w placówkach pocztowych.
      Aby maksymalnie ułatwić naszym użytkownikom wykonaniu przelewu na Poczcie Polskiej istnieje możliwość wygenerowania i wydrukowania gotowego druczku wpłaty (z Twoimi danymi i informacjami o serwerze).
      Taki wydrukowany druczek możesz zanieść na Pocztę i mieć pewność, że nie pomyliłeś się w numerze konta lub w numerze swojego serwera. Przelewy są sprawdzane kilka razy dziennie. Gdy pieniądze zostaną wykryte na naszym koncie wtedy serwer zostanie automatycznie utworzony przez system, a dane do niego wysłane na adres e-mail podany podczas rejestracji.

Pytanie: Dlaczego po zaksięgowaniu przelewu serwer nie jest aktywny?

  • Odpowiedź: Zaksięgowanie przelewu z Twojego konta nie oznacza, że pieniądze faktycznie znajdują się na naszym koncie. W celu uzyskania więcej informacji o przelewach przejrzyj dział powyżej - Opłata za serwer.

Pytanie: Otrzymałem kod, lecz gdy go wpisuję wyskakuje błąd, co mogę zrobić?

  • Odpowiedź: Proszę wysłać nam informację o tym zdarzeniu na support@craftserve.pl załączając kod z SMS-a oraz numer telefonu, z którego był wysłany SMS.

Pytanie: Jak działają opcje zmiany oferty?

  • Odpowiedź: W dowolnym momencie użytkowania serwera użytkownik ma możliwość przeprowadzenia zmiany oferty. Istnieją dwie opcje zmiany oferty.
    • zmiana natychmiastowa - zmiana ta jest wykonywana od razu, z konta serwera pobierana jest różnica w cenie między ofertą wybieraną, obecną.
    • zaplanowanie zmiany - zmiana zostaje zaplanowana, od przyszłego okresu rozliczeniowego serwer zmieni swoją cenę, parametry (odpowiednio wg. wybranej nowej oferty) i zostanie pobrana z konta serwera kwota nowej ceny serwera.
    • Zmiana oferty nie wpływa na dane, które znajdują się już na Twoim serwerze. Mapy, pluginy i ich konfiguracje pozostają nienaruszone.

Pytanie: Jak mogę zarządzać swoim serwerem?

  • Odpowiedź: Twoim serwerem możesz zarządzać poprzez konsolę wbudowaną w panel, jest ona dostępna na głównej stronie Twojego serwera. Do jej poprawnego używania potrzebna jest najnowsza wersja używanej przez Ciebie przeglądarki internetowowej.
    Poleceń nie trzeba poprzedzać znakiem /, czyli np. aby nadać uprawnienia administratora serwera należy wpisać op nazwa_gracza, a nie /op nazwa_gracza.

Pytanie: Czy jeśli kupię serwer to będzie możliwość grania na nim bez posiadania konta premium Minecraft?

  • Odpowiedź: Tak, istnieje opcja włączenia możliwości logowania się kont no-premium na serwer.
    Aby tego dokonać należy zalogować się na panel serwera, przejść do sekcji ustawień i ustawić opcję Online mode na wyłączoną, a następnie uruchomić ponownie serwer.
    Należy pamiętać o skutkach ustawienia tej opcji. Nazwy użytkowników nie będą teraz weryfikowane na podstawie haseł, więc niechciane osoby mogą się podszywać pod Twój nick w grze. Można łatwo zabezpieczyć się przed taką sytuacją używając pluginu AuthMe, który umożliwia dodatkową rejestrację w grze.

Pytanie: Jak dodawać pluginy i mapy?

  • Odpowiedź: Pluginy i mapy można dodawać po uzyskaniu dostępu do plików serwera (użycie FTP lub dostępu do plików przez stronę).
    Mapy należy wgrywać do głównego katalogu serwera, np. /numer_serwera/mapa1, a następnie wybrać pozycję mapa1 w ustawieniach serwera. Należy pamiętać o odpowiedniej strukturze katalogu, tak aby plik level.dat był widoczny jako /numer_serwera/mapa1/level.dat.
    Pluginy należy wgrywać do katalogu /numer_serwera/plugins. Należy pamiętać aby wcześniej wybrać odpowiedni silnik obsługujący pluginy, czyli CraftBukkit. Jeśli katalog plugins nie istnieje, może oznaczać to, że silnik obsługujący pluginy nie został ustawiony, a serwer uruchomiony ponownie.

Pytanie: Jak uzyskać dostęp do plików serwerowych?

  • Odpowiedź: Dostęp do plików serwera jest zapewniony poprzez serwer FTP lub poprzez użycie menadżera plików w panelu serwera na naszej stronie.
    Aby zarządzać plikami przez stronę należy użyć pozycji Pliki w panelu swojego serwera.
    Połączenie FTP odbywa się przy użyciu jednego z programów klienckich, np. FileZilla.
    Dla wszystkich serwerów klienta używane jest jedno konto FTP.

    Dane do połączenia to:
    Host: craftserve.pl
    Port: 21
    Użytkownik: Twój login na Craftserve.pl
    Hasło: Hasło do Twojego konta na Craftserve.pl

    Po poprawnym zalogowaniu wyświetlane są wszystkie serwery z ich odpowiednimi numerami w nazwie katalogu.